Інші проекти для метро:
Схема метро Лінійні схеми Інформаційні екрани Автомати оплати проїзду Плакати Навігація у метроНайбільша хвороба дизайну всіх проїзних — така сама, як і в усього дизайну, який робиться в екс-СРСР за бюджетні гроші: несмак та надмірність. Багато декору та нуль функції. Ці маленькі картки за 20 років винесли на собі все: фотографії станцій, фіолетові тривимірні листя каштанів, нарешті, визначні пам’ятки Києва, що літають у повітрі разом із концентричиними колами (можливо, кола символізують вибухову хвилю?)
Треба віддати належне, була й спроба замінити декор функцією: випустити картку зі схемою ліній. Але написи можна було читати лише під мікроскопом (висота літер 0,9 мм). На зворотньому боці — не краще: інструкції з користування з трьох пунктів, хоча для проходу треба виконати лише одну дію. Причина надмірності, ймовірно, у тому, що дизайнери думають: «замовник платить не за порожнє місце на картці, отже, заповнимо порожнину». Це не наш стимул, то ж будемо розумними та мінімалістичними.
Отже, ми маємо шматок пластику, який прикладаємо до турнікета, часто навіть не виймаючи з гаманця. Здавалося б, навіщо цим карткам взагалі дизайн? Уточнимо це на етапі досліджень, але поки що ми побачили виклик у тому, щоб зробити картку легко впізнаваною: так її легше буде використовувати у комунікаціях, наприклад, у рекламі картки, як зручної та вигідної альтернативи жетонам.
Перше, що ми зробили — зібрали докупи транспортні картки з інших країн і спробували зрозуміти: що в них спільного і чому вони такі?
Гіпотеза про впізнаваність підтвердилася: переважна більшість карток мають прості та впізнавані елементи. Їх легко використовувати у комунікаціях: коли картка проста та впізнавана, вона фактично перетворюється на символ, знак, піктограму. Це нам дуже допоможе пізніше, коли картку треба буде позначати на плакатах, на автоматах поповнення і т.і.
Далі ми подивилися на проблему ширше: чи картка, яку ми робимо, єдина, що використовується у метро? Ні, є ще місячні картки на кількість поїздок, які нам пізніше теж доведеться переробити. Їх — шалена купа: вони бувають на 46, 62 поїздки та безлімітні, а також комбіновані — на метро та автобус, метро та тролейбус і так далі... Чому б одразу не знайти спільний підхід до дизайну усіх карток?
Саме вихід за межі своєї вузької задачі й підштовхнув до функціонального рішення, яке одночасно стало впізнаваним елементом: біла смуга по краю картки.
На комбінованих картках, які ми будемо робити колись пізніше, потрібно позначити види транспорту. Логічно зробити це окремо від іншої інформації, й на білому тлі, для контрасту і читабельності. Біла смуга по краю чудово пасує, як тло для піктограм видів транспорту. На зворотньому боці як раз також необхідне біле тло для штрих-коду.
Отже, широка біла смуга — не тільки функціональний, але й впізнаваний елемент: коли треба буде спрощено позначити картку метро десь на постерах чи автоматах поповнення, достатньо буде зеленого прямокутника з білою смугою, і буде зрозуміло, про що мова.
Цікава історія: нам на ютубі написав працівник метро з проханням переробити службові перепустки, зробити їх сучасними, а не «намальованими у paint». Приклав фото наявних перепусток.
Вирішили зробити у єдиному стилі з картками метро, але зробили синіми під колір форми робітників метро.
Впроваджені справжні перепустки