Травень 2015

Велонавігація: Труханів острів, Троєщина

Пілотний проект велонавігації «Довбичка» на Трухановому острові створювався за участю Асоціації велосипедистів Києва.

Протягом трьох місяців кропіткої роботи було спроектовано і встановлено нові знаки, схеми та покажчики. І вже до Дня Києва, 26 травня 2015 року, любителі велопрогулянок з усього міста змогли оцінити новий маршрут під номером «101».

Мер Києва В. Кличко під час відкриття веломаршруту

Проблема

«Довбичка» — популярне місце як для піших, так і для велопрогулянок.

Мальовниче, але, в той же час, дике і недоглянуте. Від основної дороги є безліч відгалужень, в яких легко заблукати.

Маршрут уздовж Матвіївської затоки

Місцями зустрічаються небезпечні ділянки, де важко пройти, особливо на велосипеді. Деінде маршрутом активно пересуваються автомобілі, створюючи неабияку загрозу для людей.

В глибині острова знаходиться доволі відомий нудистський пляж Довбичка.

Місцева навігація

У чому виклик?

Виявилося, що Труханів — досить агресивне середовище. Загроза з боку вандалів і мисливців за металом істотно обмежує вибір матеріалів і способи установки навігації.

Знаки повинні добре виділятися на тлі дерев і кущів. Крім того, інфраструктура, що склалася ще в 90-ті, могла також вплинути на реалізацію проекту

Дослідження

Ми проїхали маршрут на велосипедах, щоб відчути на власному досвіді всі його особливості. Зустрілися з місцевими активістами, велосипедистами, підприємцями та обговорили з ними проблеми острова.

Дослідження маршруту в компанії велосипедистів

Склали детальну карту маршруту з прив’язкою по GPS і визначили точки прийняття рішень, на яких повинні бути встановлені знаки.

Карта маршруту з точками прийняття рішень

Склали список загальних вимог:

  • Міцність, вандалостійкість
  • Контраст, добра видимість на тлі ландшафту
  • Стійкість до погодних умов
  • Відсутність цінності для мисливців за металом
  • Сучасний зовнішній вигляд
  • Масштабованість, можливість застосування на інших маршрутах

Ідеї

Спочатку ми планували робити навігацію з металу, як стандартну дорожню.

Перші макети знаків

Але через високий рівень вандалізму змінили своє рішення на користь металокомпозиту зі світловідбиваючою плівкою. Для опор ми обрали товстий оброблений дерев’яний брус: і красиво, і надійно.

Приклад конструкції знаку

Дизайнерськими «родзинками» стали загнутий край знаків, який робить їх помітніше і міцніше, а також зрізаний під кутом верх опор, на якому була закріплена міні-схема маршруту. Завдяки ній на кожній точці велосипедист може визначити, де він знаходиться, і це вдалося зробити без великих стендів із картою.

Тестування

Для тесту ми використовували прості картонні прототипи, аби перевірити свої гіпотези у реальних умовах.

Тестували знаки на різній відстані і висоті, в тому числі, рухаючись на велосипеді.

Перші прототипи

Впровадження

Разом з радником мера з розвитку велоінфраструктури Ксенією Семеновою ми контролювали хід установки на місці.

Часу було мало, всі роботи треба було завершити до Дня Києва.

Знаки нової навігації готові до установки

Робота проходила у два етапи: спочатку по всьому маршруту встановлювались дерев’яні опори, які засипали щебенем й бетонували. Потім на них монтували самі знаки.

Монтаж схеми на початку маршруту

Нову навігацію встановили протягом одного дня. Загалом — 78 різноманітних схем та вказівників.

Висновки

Пілотний проект «Довбичка» добре масштабується. Нещодавно разом із Асоціацією велосипедистів Києва ми розробили вказівники веломаршруту на Троєщину. Зараз проектуємо велонавігацію для НК «Експоцентр України» (ВДНГ).

Велонавігація в центрі Києва

Надіслати
+1
Запінити
Над проектом працювали:
  • Керівник проекту
  • Олександр Кравчук
  • Арт-директор
  • Ігор Скляревський
  • Дизайнери
  • Олександр Колодько
  • Олександр Кравчук
  • Ігор Скляревський
  • Владислав Кулик
  • Редактори
  • Олександр Клейменов